NS: Aanpassen reizigersaanbod door Corona – goede resultaten realiseren onder hoge druk.
Corona veranderde plotseling het reisgedrag van de treinreiziger. NS paste daarom versneld zijn producten en diensten aan. Manuela werd door NS gevraagd als programmamanager binnen Commercie en IT om te helpen snel resultaten te boeken.
Manuela:
“Als programma manager regisseerde ik o.a. de ontwikkeling en landelijke uitrol van de nieuwe dienst Treinwijzer.
Ik coördineerde de afhankelijkheden tussen de diverse agile teams en zorgde dat interne en externe stakeholders betrokken en geïnformeerd waren. In deze opdracht waren met name flexibiliteit door continu veranderende omstandigheden en snelheid van belang om onder hoge druk goede resultaten te realiseren.
Samen met onze multidisciplinaire teams rolden we in korte tijd succesvol de nieuwe dienst landelijk uit. Ook maakten we een visie en plan voor doorontwikkeling.
Voor mijn vertrek zorgde ik voor een goede inbedding in de nieuwe NS agile organisatie”
Testimonial
Annemarie Joosen, Lead NS Reizigers ComIT: “De samenwerking met Manuela heb ik als heel prettig ervaren door de daadkrachtige, resultaatgerichte houding gecombineerd met haar organisatie sensitiviteit. Manuela geeft tijdig aan waar bijgestuurd moet worden en schets verschillende scenario’s om problemen op te lossen.
Ze kan verschillende teams en belangen goed in kaart brengen en tot gedragen oplossing komen“