NS: Introductie van de OV-chipkaart
De landelijke introductie van de OV-chipkaart was een complex en uitdagend project. NS vroeg Manuela om in de rol van projectmanager te helpen om dit voor elkaar te krijgen.
Manuela:
“De invoering van de OV-chipkaart was een complex project waar enorm veel druk op stond. Intern, maar ook extern in de publieke opinie. De NS wist dat de invoering niet zonder slag of stoot zou gaan. Dat bleek ook in de praktijk, want het duurde langer dan gedacht. Uiteindelijk lukte het toch succesvol. Ik heb daaraan mogen bijgedragen door een paar lastige projecten te trekken met veel verschillende stakeholders. Mede vanuit mijn rol hebben we alle partijen op één lijn gekregen. Doel was een zo geruisloos mogelijke overstap naar de OV-Chipkaart. Alle puzzelstukjes moeten dan perfect in elkaar passen: marketing, communicatie, IT, klantenservice, stakeholdermanagement, de operatie en finance. Als projectmanager heb ik geholpen om de landelijke uitrol te regisseren. Een mooi en bevredigend resultaat waar ik nog steeds met trots op terugkijk. Na de introductie heb ik als programmamanager een verbeterprogramma geleid rond het reizen met de OV-Chipkaart om de klanttevredenheid en het rendement te verhogen.”
Testimonial
Matthijs Lodder, Opdrachtgever binnen NS: “Het is een luxe om een Programmamanager als Manuela in je team te hebben. Wat haar kenmerkt is dat ze heel hard werkt en niet bang is voor heilige huisjes. Enorm gedreven en resultaatgericht en dat alles gecombineerd met een altijd positieve insteek en humor”
Ron Schneider, Opdrachtgever binnen NS: “Manuela is een top projectleider die echt ingewikkelde dossiers tot een goed einde weet te brengen. Verbindend, transparant en prettig in samenwerking.”
Kitty van de Knaap, collega binnen NS: “Manuela zit als projectmanager boven op de bal en is zowel doel- als resultaatgericht. In haar projectteams heerst open communicatie, teamspirit en ambitie. Door haar eigen gedrevenheid haalt zij niet alleen het maximale uit zichzelf, maar weet dat op een natuurlijke manier ook aan haar team over te brengen. Ze is altijd bereid te helpen waar ze kan.”